人気ブログランキング | 話題のタグを見る

古都からあなたへ便りをお送りします。


by geishagirl-kyoto

Asian Pavilions


Official site of EXPO Aichi



アジアのパビリオンの紹介をしましょう。

まず、ヨルダン。この万博に行くとき、絶対ここで死海に入るって言っていた私たち。しかしながら、自分たちがいかに肌が敏感で弱いことを冬の乾燥の様子などを見ていて知っていたため、あえなく断念。受付にいたお兄さまが「かなり肌には自信があったんですけど、かなり痛いです。刺すみたいに」というので・・・・

絶対ヨルダンに自分が行って確かめてやる(爆)

次にカンボジア。

ここはアンコールワットの小さな模型をおいてるという噂でしたが、見るのを忘れて
自分のお土産をゲット。(笑
Asian Pavilions_c0001269_23183475.jpg

そしてシンガポール。
体験することや、好奇心に関しては旺盛な私たち。
ここではスコール体験が出来るというので早速並んで入ってみました。今や100円ショップでも売っている透明なビニール傘を渡され、しばらくするとざーざーと音がして水が降ってきました。

時間としては思ったより短かったですが、楽しかった。
けど、実際小学校5年の時にシンガポールへは行ったことがあって、
あそこの特有の暑さとスコールは体験済みなので、おもしろさは倍増でした。



最後はタイ。
ここは王様万歳!といった右翼的な展示が目だちました。同時に、綺麗な女性たちが立っていました。手を合わせてわたしも一緒に写真を撮りました。


Asian Pavilions_c0001269_23193380.jpg



I introduce you about asian pavilons.

Before my friend and I planed to enter Jordan pavilion to enter the Dead Sea for keeping my beauty.

However, in fact, we had to give up trying to swim because we have sensitive skins!!!!!It was so sad to know, but receptionist who is a guy told us "Seriously, it is very painful!!!"


Anyway, someday, I will touch the water in Jordan...when I will be in there.

2.Cambodia
This country is famous Worldside heritage named Angkor Wat where is my dreamed place to go.
I bought a green bag for myself.

In their pavilion, they displayed small Angkor Wat figure, however, I forgot to see that.


3.Singapore
My friend and I are very inquisitive about anything.(curious persons!)
So, we tried a squall experience with small unbrella.
It was a great time, in fact, I have been this country and I knew how strong rain falls........

That day when I was in Aichi was very hot, so the exoerience made me cool ........

4.Thailand

Many beautiful girls stands all around the pavilion.
I took with two girls ....



前のリポート

次のレポート
by geishagirl-kyoto | 2005-07-15 23:09 | 万博日記 Aichi EXPO